Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.scoutingregiorotterdam.nl/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/public/sites/www.scoutingregiorotterdam.nl/wp-includes/plugin.php on line 601
Scouting regio Rond de Rotte

Regio Rond de Rotte

Scouting in Rotterdam en omstreken

Nu op Facebook

Jungledag 2016

3 juni 2016

Vorige week zaterdag 28 mei was het eindelijk zo ver.
De jungledag voor de welpen van de Welpencirkels regio Rond de Rotte en WelpenNoord van regio Maasdelta.

Jungledag2016 klein

Een terugblik vanuit het organisatieteam:

Het idee voor een samenwerkingsverband tussen twee regio’s ontstond vorig jaar tijdens de Jungledag van regio Rond de Rotte. Door omstandigheden ging de regioactiviteit bij WelpenNoord van Maasdelta niet door en mochten de betreffende groepen die op het laatste moment wilde aanhaken bij de jungledag van Rond de Rotte meedoen. Dit bleek helaas te kort-dag.
Een deel van het programmateam van WelpenNoord regio Maasdelta was zelf wel aanwezig op die jungledag en daar kwam ter sprake dat een gezamenlijke Jungledag toch wel iets heel moois zou kunnen zijn. Het idee was geboren!

Eind 2015 vonden de eerste overleggen plaats om te zien wat de haalbaarheid en mogelijkheden zouden zijn. Na een eerste inschatting werden al snel de eerste concrete stappen en planningen gemaakt. In de maanden die volgde is er meermalen gebrainstormd, liep de whatsapp-chat van het organisatieteam op sommige momenten over van de berichtenstroom, waarbij een enkeling het af en toe niet eens kan of wil bijhouden.
Het team was gelukkig goed op elkaar ingespeeld, ieder had zo zijn of haar expertise of aandachtsgebied en al snel kreeg de Jungledag steeds meer vaste vorm. De planning, de administratie, het materiaal, de communicatie, het thema, alles klikte langzamerhand steeds meer op zijn plaats.

Hoe dichter we bij de geplande datum komen, hoe meer werk er word verzet, tot soms zelfs in de kleinste uurtjes, maar dat hoort er eigenlijk wel een beetje bij.

27-05, De dag voor de Jungledag.
Heel veel materiaal uit heel veel hoeken. Zoveel dat het praktischer is om nu alvast de aanhangers(!!) zo dicht mogelijk bij de locatie te krijgen. Gelukkig mogen we gebruik maken van het terrein van Scouting BvH, wat om de hoek ligt van het Beatrixpark. ’s Avonds wordt ook alvast de bewegwijzering voor de auto’s geplaatst.

28-05, We beginnen al om 6:30 vandaag.
Met een aantal wagens rijden we het materiaal het terrein op, rond 7:15 verschijnt, zoals verzocht, al een groot aantal leiding van de deelnemende groepen om mee te helpen met de algemene opbouw.
Met vereende krachten wordt alles in orde gebracht en kunnen de groepen hun eigen spelposten nog ruim op tijd ook gaan opbouwen. De Medische en EHBO stam is intussen geïnstalleerd en de verkeersregelaars staan paraat.

Rond 10:30 druppelen de eerste deelnemers binnen. Alle leiding meld zich netjes bij de centrale post aan en even na 11 uur wordt de Jungledag officieel geopend met een toneelstuk door het themateam en vrijwilligers, waaronder de Schiedamse wethouder Gouweleeuw.
De welpen hebben zich de gehele dag volop vermaakt met de spellen op de verschillende posten. De bonusposten zoals het kanoën, het springkussen, de klimmuur en het tokkelen vallen ook enorm in de smaak. Tussendoor rijd de Jungledag-express af en aan om iedereen van lunch te voorzien.

Om 16:00u sluit het themateam de jungledag voor de welpen af en krijgen deze als aandenken allemaal de jungledag badge en, geheel in thema, een zakje bijenverleider-bloemzaadjes om thuis of op de groep uit te zaaien.

Het themateam vond het heel gezellig om de stukjes te mogen verzorgen voor deze mooie dag.

Nadat de welpen allemaal huiswaarts zijn is het voor het organisatieteam en de gelukkig achtergebleven leiding van verschillend groepen even flink aanpoten. Met een kleine 4 uur is al het materiaal van het terrein.

Het organisatieteam rond de dag af met een gezamenlijk hapje eten en keert moe, maar voldaan en na ongeveer 18 uur aan 1 stuk in de touw zijn geweest weer huiswaarts.

Het gehele team vond het geweldig om zoveel kinderen te ontmoeten en te zien genieten van deze activiteit.

Jagi Jagi Jagi!
             HEY! HEY! HEY!